Sötsyrlig myntasås till lax, falafel och annat vegetariskt.

Idag är jag tusen gånger piggare än vad jag var igår. Det är sannerligen förunderligt vad lite sol och blå himmel kan göra för humöret, så även det faktum att flertalet av mina kollegor befinner sig på sportlov. Efter två dagar med tjänsteresor placerade jag mig således glatt i min, för ovanlighetens skull, ensamma kontorshörna. Passade på att njuta ordentligt av lugnet, och lyckades mata undan det mesta av skrivbordets surdegar. Skönt. Det behövdes.
 
Ikväll står riktigt sexiga saker såsom tvätt, orkidévattning och tidig sänggång på menyn. Vill dock börja med att bjuda på en galet god kall sås som passar till både lax, falafel och andra vegetariska rätter. Den här godingen slänger man enkelt ihop på ynka fem minuter, och den håller sig fint i kylskåpet i ett par dagar.
 
Sötsyrlig myntasås, 2-4 personer
2 dl turkisk yoghurt
1 tsk pressad lime
1 msk flytande honung
1/2 dl hackad färsk mynta
 
Blanda ihop alla ingredienser i en serveringsskål. Låt sedan stå i kylen i väntan på servering.
 


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
script src='https://static.blogg.se/public/js/footer.js?id=51f794629606ee413ea4b7d0' type='text/javascript'> <