En ny följeslagare genom hela livet.

Den här helgen har varit så underbar att jag knappt vet var jag ska börja. Det enda jag är riktigt säker på är att jag mår bra. Till och med superbra om man ska hårddra det. Förvirrad är jag sannerligen, och det är inte bara några tankar som snurrar runt i mitt huvud ikväll. Men det är glada tankar om bra saker, och användbara tankar kring tänkvärda områden.
 
Till veckan kommer jag att skriva om goda grejor som falafel, böngratäng och korv med mos. Ikväll vill jag dock bara gotta mig i sådant som känns gott i själen. Jag har nämligen varit på en helt fantastisk tvådagarskurs och åter igen förälskat mig i Feng shui. Förutom en grymt pedagogisk inblick i grunderna, har jag fått en hel del aha-upplevelser och nya sätt att se på saker och ting.
 
Feng shui handlar inte om stil, smak eller trender utan om att skapa en stärkande atmosfär i sitt hem eller på sin arbetsplats för att må genuint bra. Det handlar om att skapa goda förutsättningar för att få det man vill ha och nå dit man vill. Att leva i ett harmoniskt flöde. Självfallet kan behoven variera rejält från person till person och ändras vid olika stadier i livet. Nyckeln sitter i insikten kring vad man ska rensa bort och vad man ska förstärka. Feng shui är inget man bestämmer sig att tro på. Det är något som bara är, likväl som att man inte bestämmer sig för att tro på kärleken eller våren. Båda kommer förr eller senare att dyka upp ändå, tro mig.
 
I skrivande stund känner jag mig inte det minsta ledsen över att helgen snart är slut. Jag är istället så tacksam för allt som den för mig har varit.
 
 

Kommentarer
Postat av: Aina

Så fint du beskriver din känsla och allt begreppet "Feng shui" kan innehålla! 💖

Svar: Tack 😊❤️
Anette

2016-03-07 @ 09:34:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
script src='https://static.blogg.se/public/js/footer.js?id=51f794629606ee413ea4b7d0' type='text/javascript'> <