Currykyckling med matvete.

Idag är ingen vanlig dag för nu sätter nämligen utmaningen Blogg100 igång igen för femte gången på raken. Förra året klarade jag mig nästan fram till inlägg nummer 60, och i år är intentionen att gå hela vägen. Jag vet att våren kommer att bli jobbhektisk, och har därför sparat på mig några recept att ta till i nödfall när tiden tryter. Ikväll är en sådan kväll, ty den här godingen åt vi för över en vecka sedan. En underbart god men enkel rätt som är klar att inmundigas efter endast någon halvtimme!
 
Currykyckling med matvete, 2 personer
1 st kycklingfilé
1 msk rapsolja
1 msk curry
1/2 tsk salt
1 tsk vitlökspeppar
1 burk kokosmjölk
70 gram bladspenat (en liten påse)
ev hackad persilja till garnering. 
 
Skär kycklingfilén i mindre bitar. Värm oljan i en stekpanna med höga kanter och förstek kycklingen. När kyckligen är genomstekt, rör ner curry, salt och vitlökspeppar. Skaka burken med kokosmjölk innan du öppnar den, och häll ner i stekpannan. Låt puttra på svag värme ca 10 minuter. Rör om emellanåt. 
 
Under tiden, tillaga matvete enligt förpackningen. När matvetet är kokt, häll av vattnet och rör ner i stekpannan tillsammans med bladspenat. Rör om, toppa gärna med hackad persilja, och servera rykande varmt!
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
script src='https://static.blogg.se/public/js/footer.js?id=51f794629606ee413ea4b7d0' type='text/javascript'> <