Stort tack, fler kommentarer och världens godaste grönpepparsås!

Nu var det verkligen längesedan jag gav ifrån mig ett livstecken, hela två veckor närmare bestämt. Vill därför börja med att tacka alla er som ändå ofta är inne på min blogg. Det är roligt att ni finns, även under de perioder när jag inte hinner med mer än mig själv. Snart sätter dock årets Blogg100 igång igen och jag tänker vara med även denna gång, så då blir det åka av. Förra året kastade jag in handduken efter inlägg nummer 59, den här gången tänker jag ta mig betydligt längre och kanske till och med hela vägen. Om ni så vill, kommentera gärna under den perioden. Jag blir så glad och sporras av input, sådant gör mer för motivationen än vad man kanske tror! Själv tänker jag också bli bättre på just det där. That goes nämligen both ways, folks. 
 
Anledningen till två veckors tystnad stavas sociala sammanhang och mycket jobb. Har haft middagsdejt med goda vänner från förr, avdelningsmöte med tillhörande restaurangbesök, samt har haft rediga arbetsdagar som ibland nästan har sträckt sig dygnet runt. Förra helgen kidnappade vi min käre far som i veckan fyllde 70. En mysig dag med härliga aktiviteter och passande avslut på anrika Eriks Gondolen. Däremellan har jag försökt sova så mycket som jag bara har kunnat.
 
I måndags pajade vårt kylskåp, och efter det har vi mestadels ägnat oss åt att äta ur frysen i väntan på den nya som kommer nu på tisdag. Våra kylvaror står för närvarande i en kylbox på balkongen, och vi ser till att bara fylla den med mjölk och smör och annat basic som vi verkligen behöver på en daglig basis. Behöver jag tillägga att kylskåpsraset tog udden av min kreativitet i köket den här veckan?
 
Nåväl, det börjar bli hög tid för dagens recept. Igår lagade jag biff med stompad potatis och världens absolut godaste grönpepparsås. Den är barnsligt snabb och enkel att göra, och jag tror att jag har skrivit om den förut. Dock är den så fantastisk att den förtjänar ytterligare ett eget inlägg. Den  passar utmärkt till allt vad heter nöt- och fläskkött, och är i princip beroendeframkallande. 
 
Grönpepparsås, 2 personer
1/2 dl hel grönpeppar
2 dl creme fraiche
1 st köttbuljongtärning
 
Krossa grönpeppar fint i en mortel. Blanda med creme fraiche och köttbuljongtärning i en liten kastrull. Koka upp under omrörning, ca 5 minuter. Servera genast, och njut!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt att få tips på god mat som går snabbt att laga.

Svar: Roligt att höra :)
Anette

2016-02-20 @ 19:50:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
script src='https://static.blogg.se/public/js/footer.js?id=51f794629606ee413ea4b7d0' type='text/javascript'> <