Smooth living.

Det händer nu och då att min ärade sambo får julklappar som jag själv går igång på. Den senaste klappen från min bror och hans tjej, smoothiemixern, är en typisk sådan atteralj. Hur jag hittills har klarat mig utan en sådan är en gåta. Ty i det här huset används den numera i princip dagligen.
 
Vanligtvis kör jag den enkla varianten med färsk frukt och iskallt vatten. För mig, som behöver vara vaken i minst två timmar innan frukost i fast form känns aktuell, är en godmorgonsmoothie perfekt. Eftersom jag igår var på språng, gjorde jag en dubbel sats. Hälften av smoothien fick därefter följa med mig i bilen och fungera som lättare lunch. Fräscht, energigivande och riktigt gott.
 
Frukt- och chokladsmoothie, 2 personer
2 st apelsiner
1-2 st kiwi
1 dl kall mjölk
1 msk kakao
1 tsk vanillinsocker
1 krm chilipulver
 
Skala och skär frukten i bitar, lägg i en behållare med höga kanter. Fyll på med mjölk, kakao, vanillinsocker och chilipulver. Kör igång mixern och låt ingredienserna blandas till en slät smoothie. Klart att njutas på bara någon minut!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gott!

Svar: Verkligen. Om man gillar apelsinchoklad vill säga :)
Anette

2015-03-04 @ 21:28:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
script src='https://static.blogg.se/public/js/footer.js?id=51f794629606ee413ea4b7d0' type='text/javascript'> <