Konsten att dölja fula mattskarvar i badrummet.

Det är inte vi som har byggt vårt sommarställe, och ibland märks det verkligen. Ta till exempel badrummet, där korkmattans skarvar är klippta i samma stil som ett mosaikbord. Skarvbitar överallt, med andra ord. Vår plan är inte att göra om badrummet iår, så därför har vi låtit saken bero.
 
I helgen tröttnade jag dock på att se eländet under tvättstället. Därför tog jag helt sonika en liten badrumsmatta från IKEA med gummerad undersida. Utan större svårigheter klippte jag ett rakt snitt från kanten och in mot varje vattenledning. När jag nått önskad längd på snitten, klippte jag en liten fyrkant för att så obemärkt som möjligt kunna passa in rören.
 
Ett superenkelt knep, som effektivt skyddar golvet från vatten och huvudet från migrän.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
script src='https://static.blogg.se/public/js/footer.js?id=51f794629606ee413ea4b7d0' type='text/javascript'> <