Att bygga sin egen kryddbänk.

Ingen kan ha missat att det under påskhelgen var stugpremiär för Kungen och mig. Hade några fantastiska dagar på landet, inte minst då det utlovade gråvädret uteblev. Istället njöt vi av vårvärme och sol, tog långa promenader och fixade till tomt och tak.
 
Förutom räfsning och gödsling av rabatter och buskar, fanns även gott om tid för pyssel. Annandag påsk ägnade jag åt att bygga mig en egen kryddbänk av gamla björkkubbar som legat för länge för att kunna eldas i kaminen. Pallade upp kubbarna med småstenar för att få linjen rak, och fyllde upp sedan bänken med ny odlingsjord.
 
Det blev riktigt fint, även om bilderna är lite dassiga. Kryddbänken passar väl in i miljön hos oss, och jag myser över att ha hittat ett bra användningsområde för de vackra gamla björkstammarna. Nu hoppas jag att det snart blir varmt om nätterna, så att jag kan plantera ut mina förodlade kryddor i backen.
 
 
  
 
 
 Det här är dag 41 i utmaningen Blogg100.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
script src='https://static.blogg.se/public/js/footer.js?id=51f794629606ee413ea4b7d0' type='text/javascript'> <