Nu smörar jag.

Fattas bara annat efter ett så långt uppehåll här på bloggen. Sommaren har varit alldeles för ljuvlig, och det nyinköpta sommarstället i hjärtat av Östergötland har tagit alldeles för mycket tid. Kvalitetstid alltså. Det är min enda förklaring. Nu lider det dock mot höst, vilket även innebär att jag kommer att spendera mer tid inomhus. Med andra ord, jag är nu redo att blogga igen!
 
Tro mig när jag säger att jag inte saknar uppslag till inlägg. Har under de senaste månaderna experimenterat med allt från brödlimpor bakade på enbart havregryn till spännande örtdekokter som kan förgylla vilket naturapotek som helst. Det enda jag inte givit mig på är att röka den svamp jag har plockat, vilket i sig ska tolkas som ett sundhetstecken.
 
Iallafall, ni kan med råge se fram emot en hel del hokuspokus med ekologiska influenser bland mina kommande tips och recept. I år är det nämligen sådant som jag inspireras av. Ikväll vill jag dock presentera min senaste skapelse som kom till i helgen när jag ville göra mig till lite extra för mitt matvrak och så tillika äggallergiker till karl. Han blev nöjd, och så även jag!
 
Bearnaisesmör, 2 personer
1/2 dl Bregott av valfri sort (jag har använt mig av den ekologiska varianten)
3 msk torkad dragon
1 msk torkad persilja
 
Rör ihop rubbet med en gaffel och ställ i kylen tills det är dags för servering. Det håller därefter sig fräscht lika länge som datummärkningen på Bregottpaketet anger - och förmodligen även någon vecka till efter det.
 
Vi älskade bearnaisesmöret, och lade i lördags därför rikligt med sådant på likväl köttbiten som klyftpotatisen. Det som blev över bredde jag skamlöst och ohämmat på mina rostade mackor dagen därpå. Mums.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: A

Vilken bra ide' ! Måste testa. Bra att hitta nya sätt om inte det "vanliga" fungerar:)

Svar: Det är alltid roligt med lite nya grepp :)
Anette

2014-09-23 @ 22:26:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
script src='https://static.blogg.se/public/js/footer.js?id=51f794629606ee413ea4b7d0' type='text/javascript'> <