Två veckor och tre kilon.

I skrivandets stund är det endast 17 dagar kvar till en efterlängtad semester går av stapeln. Två veckor Västindien tillsammans med min goda vän vankas närmare bestämt. Det ska sannerligen bli skönt. Jag längtar!
 
Dock har jag ett dilemma. Ty även julen var skön. Samt till bredden fylld med godsaker. Resterna av dessa sitter numera benhårt fast runt min midja, vilket kanske inte nödvändigtvis var vad jag hade i åtanke då jag förnöjsamt smaskade i mig ansenliga mängder gott-gott under de gångna helgerna. För de flesta är det inte dags för Beach 2014 förrän tidigast i juni. För mig kommer den obarmhärtigt redan i februari. Hu.
 
På grund av detta räknar jag för närvarande kalorier. Nogsamt. Även de fåtal jag slarvar i mig i form av snacks. För även om jag inte är en mästare när det kommer till karaktär, är jag faktiskt relativt noggrann när det gäller kalkyler.  Hela tre kilo ska bort. Och snabbt ska det gå. Om inte blir jag nödgad att bada i t-shirt. Alternativt jaga ny snygg bikini på stan, modell större. Ett mindre gynnsamt projekt mitt i vintern som ju alla förstår. Det här är således något som jag tänker dela med mig av. Inte bikinijakten alltså, men själva kaloriräknandet.
 
Så från och med nu kommer samtliga recept att tillägnas en rad med ungefärlig kalorimängd per portion. Något jag hoppas ska komma fler än mig till nytta.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
script src='https://static.blogg.se/public/js/footer.js?id=51f794629606ee413ea4b7d0' type='text/javascript'> <