Veckans mål.

Det finns saker som jag behöver ta tag i. Träning står högt upp på listan, så även att tänka till lite innan man sätter sig på tåget. Den magiska tjejhelgen i Göteborg belyste tydligt båda delarna. Efter någon timme krälande i en av Slottsskogens leriga backar, iförd lånade löpartights och någon annans mammas sport-BH, insåg jag att styrkan i mina muskler fortfarande finns. Konditionen är dock under all kritik. Så även förmågan att läsa igenom och följa en packningslista på ett korrekt sätt.
 
Jag har därför bestämt mig för två saker:
1. Överambitiös funkar inte i längden. Istället ska jag sätta upp rimliga mål, nåbara och hållbara på sikt. Yogamattan står nu i vardagsrummet, till för att användas innan morgondagens dusch. Men jag kommer bara att använda den några gånger i veckan, åtminstone till att börja med.
2. De dagar jag inte behöver bilen i tjänsten kommer den att få stanna kvar hemma. Istället tänker jag promenera till och från jobbet, om vädret så tillåter. Första promenaden tog jag redan idag. Nästa gång borde bli på fredag. Och med det känner jag mig nöjd med veckans mål.
 
I mars är det inte bara bloggen som blir boostad.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
script src='https://static.blogg.se/public/js/footer.js?id=51f794629606ee413ea4b7d0' type='text/javascript'> <