Sliding doors och salvia.

Om jag i en annan tid hade valt en annan väg, var hade jag varit då? Rockstjärna? Möjligheten fanns. Även en chans att bli konstnär på heltid. Det var faktiskt vad jag under en lång tid ville. Kanske hade jag, efter två säsonger  bakom en bardisk på Gran Canaria, idag varit stolt ägarinna av en mysig restaurang med blårutiga havspinade dukar i hjärtat av Maspalomas. Om jag hade valt att stanna kvar vill säga. Vem vet.
 
Istället valde jag annat. Universitet framför äventyr i Australiens opalgruvor, Stockholm framför London och en karriär i ett befintligt företag istället för att starta eget. Jag har följt mitt hjärta och lever idag lycklig tillsammans med min Kung. Musiken finns fortfarande kvar inom mig, och det är aldrig försent att omvärdera vad man vill bli när man blir stor. Vill jag så startar jag eget när jag blir pensionär, och fram tills dess roar jag mig med att planera min roman som kanske aldrig blir fullständigt klar. Åter igen, vem vet.
 
Hur som helst är det sånt som jag roar mig med att fundera på när jag ligger och slappar i badet. Skönt sömnig blir man garanterat.
 
Rogivande bad:
2 msk olivolja eller rapsolja
1 msk torkad salvia
1 msk torkad rosmarin
ev 1 msk citronmeliss om det finns hemma
 
Häll olja och torkade örter i badkaret medan vattnet tappas upp. I vanlig ordning tar jag den olja jag för tillfället har hemma. Rapsolja går snabbare in i huden än olivoljan, men skillnaden är i det här fallet marginell. Salvia är stärkande, antiseptisk och lindrar stress. Rosmarin är värmande, lugnande och bra för blodcirkulationen. Råkar man ha en kruka citronmeliss hemma, är det toppen att njuta av i kvällsbadet för att motverkar stress, oro, depression eller annat elakartat som kan störa nattsömnen. 
 
Tack för ikväll och godnatt. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
script src='https://static.blogg.se/public/js/footer.js?id=51f794629606ee413ea4b7d0' type='text/javascript'> <