Jag och påskharen har choklad i ansiktet.

Den här dagen har varit lång som hela fjolvintern. Efter två möten och 55 mil i tjänstebilen, känner jag mig ganska mör i både kropp och knopp. Därför kommer jag ikväll att presentera hjälten i mitt hemmaspa, chokladmasken, utan några extra krusiduller.
 
Att röra ihop sin egen ansiktsmask är nämligen väldigt enkelt, och den här masken gör jag således ofta med ingredienser som är konstanta i mitt kök. Huden blir slät och fin, och den är synnerligen effektiv mot orenheter i hyn. Yoghurt rengör och exfolierar, kakao och olivolja innehåller antioxidanter och vitamin E, och honung är dunderingrediensen som helar, rengör, återfuktar och vårdar.
 
Chokladmask, 2-3 tillfällen
1 msk turkisk yoghurt
2 tsk kakao
1 tsk olivolja
1 tsk flytande honung
 
Med hjälp av en gaffel, blanda nogsamt samtliga ingredienser i en skål. Smörj in en tredjedel i ansiktet, undvik området kring ögon och mun. Låt verka i ca 15 minuter och skölj sedan av. Eftersom kakaon kan ge fula fläckar på textilier, torka slutligen ansiktet torrt med en handduk som du inte är så rädd om.
 
Förvara det som blir över i en burk i kylen. På så sätt håller sig masken fräsch åtminstone fram till bäst före-datumet på yoghurtburken.
 
 
 
 
Det här är den 18e dagen i utmaningen #Blogg100.
 
 

Kommentarer
Postat av: madde

Vilken härlig blogg du har :D
Jag kommer komma tillbaka :)

Fortsätt så :D
Hoppas du får en underbar kväll :)

Svar: Tack snälla du! Du är så välkommen tillbaka närhelst du vill :) Trevlig kväll önskar jag även dig!
Anette

2015-03-18 @ 20:28:52
URL: http://mrsmadde.com/
Postat av: Sustainablelivingswe

Tror du även att den kan stilla invärtessuget efter choklad ;) Skämt å sido, ser väldigt enkel ut att göra så blir ett test någon dag - tack.

Svar: Haha, det hade faktiskt varit helt ultimat om den smakat lika gott som den luktar! Kan dock istället tipsa om gårdagens ansiktspeeling med florsocker. Den är inte alls dum att "råka" få på läpparna :)
Anette

2015-03-18 @ 22:26:05
Postat av: Nilla

Åh vad spännande, den måste jag testa.

Svar: Gör det! Lite enkelt vardagslyx behövs alltid :)
Anette

2015-03-19 @ 09:39:48
URL: http://mittlivmedme.blogg.se
Postat av: Caroline

Ansiktsmasken låter betydligt trevligare än den långa dagen med bilkörning och möten.
Enbart honung brukar jag ha :)

Svar: Honung är verkligen toppen, inte minst på nariga läppar :)
Anette

2015-03-19 @ 15:30:43
URL: http://livetsutmaningar.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
script src='https://static.blogg.se/public/js/footer.js?id=51f794629606ee413ea4b7d0' type='text/javascript'> <