När saker och ting behöver renas.

Det har varit en hektisk vecka. Minst sagt. Jobbet kräver sitt. Och den privata tillvaron har inte heller varit stillsam. Så är det ibland. Jag tror att det kallas livet. Idag har jag dock glädjen att meddela att även jag kommer att kunna njuta till fullo av den härliga hösten. Det blir all sannolikhet ett fortsättningsvis harmoniskt 2013. Ty en sedan länge oplockad och smutsig gås fick äntligen falla under bilan i onsdags. Bildligt talat alltså. Betydelsen av detta är dock renodlat bokstavlig.
 
Igår tog vi därför tillfället i akt att fira framtiden, min sambo och jag. På restaurang. En "gåsamiddag" bestående av mör och fin entrecote. Det var vi väl värda. Framför allt jag. Och ikväll tänker jag slappna av på riktigt i mitt eget hem. Med spa. Skrubben nedan kommer verkligen att komma väl till pass. En sista åtgärd för att skala av mig de sista kvarliggande lagren av negativ energi. Efter det är allt rent. Och livet kan åter börja.
 
Sockerskrubb med basilika och rosenblad
1 dl strösocker
1/2 dl rapsolja
2 msk finhackad färsk basilika
Blad från 1 st torkad ros
 
Börja med att finhacka basilikan och bladen från en torkad ros. Jag har använt mig av en knopp från en blombukett som min käre sambo gav mig under vårt första år tillsammans. Blanda därefter socker och olja i en skål. Rör ner basilika och rosenblad så att allt fördelas jämnt i skrubben. Klart!
 
Eftersom rapsolja tas emot väl av huden och gör den mjuk länge, se gärna till att lufttorka dig efter användning. På så sätt får man ut absolut bästa effekt och behöver inte använda bodylotion efteråt.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
script src='https://static.blogg.se/public/js/footer.js?id=51f794629606ee413ea4b7d0' type='text/javascript'> <