Mjuka sommarfötter

I mitt förråd står ett riktigt dyrt elektriskt fotbad. Till vilket man kan använda massagetillbehör, pimpstensroller och trycka på olika knappar för att bjuda sina fötter på infrarött ljus och jetstrålar. Trevligt trevligt. Vid en första anblick.
 
För vid närmare eftertanke är det istället i det närmaste helt värdelöst. För jag nyttjar det sällan. Jetstrålarna är effektiva. Men deras främsta egenskap har aldrig varit att vårda mina fötter. Istället har jag vid användandet ägnat mer tid åt att torka parketten torr istället för att njuta. Vad det infraröda ljuset ger i praktiken har jag fortfarande efter ett tiotal gångers användning ingen aning om.
 
Vidare tar fanskapet plats. Så till den milda grad att det inte ens ryms att stoppa i en blivande loppislåda. Att rengöra badet är i sig en pärs. För det går knappt att komma in i alla vinklar och vrår. Torktiden innan man åter kan stoppa undan det är dessutom oändlig. Hu. Kanske ett av mina sämsta köp genom tiderna. Så tills vidare får det helt enkelt stå kvar och samla mer damm i förrådet.
 
Idag ska jag istället ägna mig åt äkta njutning. Under mitt badkar står nämligen den fina rektangulära vita plastbyttan. Som precis rymmer mina fötter i vatten upp till anklarna. Jag tror att jag köpte den för en tjuga på ÖoB för något år sedan. Och jag älskar den. Trettio minuter av relax står således på agendan. Därefter vänder jag den upp och ner för snabbtorkning i duschen. Underbart.
 
Fotbad de luxe för en sparsam livsnjutare
Fyll baljan med lämplig mängd varmt vatten alternativt utifall att kylen innehåller utgången mjölk - värm gärna upp i kastrull och häll i fotbadet för en äkta Cleopatraeffekt!
 
Lägg gärna ner ett knippe grönt från naturen (t ex rödklöver, daggkåpa eller vanliga björklöv). Addera en matsked torkade kryddor från skafferiet (rosmarin är min favvo men samtliga örter går bra att använda) och eventuellt en liten snutt flytande honung.
 
För att ytterligare stimulera dina sinnen är det ej heller dumt att lägga ner blomblad i vattnet. Jag har för ändamålet en burk fylld med uttjänta snittrosor men här finns absolut möjlighet att vara hur kreativ man vill med det man har hemma. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
script src='https://static.blogg.se/public/js/footer.js?id=51f794629606ee413ea4b7d0' type='text/javascript'> <