En doft av sommar.

När det är sol och sommar känns det verkligen inte frestande att tänka på en stundande höst. Dock är den snart i antågande och med den kommer även kräftskivorna. Och surströmmingspremiären. Varför inte överlämna en personlig gå bort-present i år? Istället för den synnerligen trevliga och uppskattade men ändock sedvanliga vinflaskan tänker jag.
 
Det vackra och väldoftande badsaltet på bilden nedan har jag själv fått i present. Av min mor. Kärleksfullt komponerat med himalayasalt av det lyxigare slaget samt blommor och örter från den egna trädgården. Något som kommer att skänka mig njutning långt in på den sista halvan av året. Tack mamma. Du är bäst.
 
Badsalt med potpurri från den egna trädgården
En glasburk i lämplig storlek (om du inte vill använda specialburkar, diska istället bort etiketten från vilken tom kylskåpsburk som helst och knyt med hushållssnöre fast ett fint tyg över locket)
Grovmalet havssalt eller himalayasalt (billigare varianter finns att tillgå i vanliga större livsmedelsbutiker)
Torkade örter (gärna lavendel, rosmarin eller citronmeliss)
Torkade blommor från trädgården (t ex rosor, blåklint etc.)
 
Blanda salt och örter. Lägg mixen till 3/4 i botten av den torra och urdiskade glasburken,.Toppa upp resten av burken med torkade blommor. Klart!
 
Snabbt, snyggt och enkelt. Med en ljuvlig doft av sommar.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
script src='https://static.blogg.se/public/js/footer.js?id=51f794629606ee413ea4b7d0' type='text/javascript'> <