Det tar på att rensa i röran.

Helgens kurs väckte en hel del sovande insikter till liv. Jag har därför ägnat all min fritid den här veckan till att rensa ut gammal skit och städa även insidan av sällan rörda skåp. 

Bland annat har jag slängt gamla tidningar från 2013 (!) som jag definitivt aldrig kommer att läsa om, rensat avloppet i badrummet och gjort mig av med kantstött porslin. Den trasiga gamla vattenpipan som har bott ett par år i hörnet på balkongen får nu förhoppningsvis nytt liv efter en vända på återvinningsstationen. Mina stackars växter,  som sedan länge har växt ur sina krukor, bor nu i sprillans nya. De verkar de facto redan ha piggnat på sig lite.

Det handlar alltså om små, små saker som kanske inte syns men som verkligen känns. Även om jag är fullkomligt utpumpad är jag lycklig och känner mig sisådär hundra kilo lättare. Feng Shui är grejen.

Före och efter i vårt vardagsrum. Känner du skillnaden?





Kommentarer
Postat av: Mia

Lika skönt varje gång man röjer! Förra veckan, eller om det var förrförra som jag var vid sortergården med en hel del gammalt som inte gladde mig alls.

Svar: Det lät verkligen skönt! Vilken sann befrielse att göra sig av med sånt som inte längre ger glädje :)
Anette

2016-03-10 @ 09:11:05
URL: http://miatankar.wordpress.com
Postat av: Anonym

Jag röjer regelbundet! Det bästa som finns för att hålla balans i livet. Kan varmt tipsa om boken "Rensa i röran", handlar om Feng Shui och när jag läste den för 10 år sedan gjorde jag rent hus. Och sålde förvisso huset också, men det är en annan historia😄😄😄

Svar: Det gjorde jag också när jag flyttade senast för fyra år sedan. Det är inte klokt vad man samlar på sig snabbt igen! Hoppas du trivs bra i ditt "nya" boende :)
Anette

2016-03-10 @ 09:39:32
Postat av: Therese Mabon

Instämmer - Feng Shui is the shit!

Svar: Verkligen :)
Anette

2016-03-10 @ 11:30:49
URL: http://www.theresemabon.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
script src='https://static.blogg.se/public/js/footer.js?id=51f794629606ee413ea4b7d0' type='text/javascript'> <