Rommarinerad kiwi med glass.

 
Kylhaveriet i måndags förde med sig lite problematik vad gäller storhandling och gängse matförvaring. Mjölk, smör och ost står nu i kylväskor på balkongen, och jag är tacksam över att vi inte befinner oss i vare sig ett iskallt januari eller ett stekhett juli. Frysen sköter sig fortfarande som den ska, vilket resulterade i en god dessert i fredags.
 
Vi hade kvar två stycken kiwi sedan förra helgens firande, då min käre fader förärades med min gudomligt goda och äggfria smörgåstårta. Kiwin hade nu dock börjat mjukna något, och i min värld är de då perfekta att marinera i rom eller använda i smoothies. Den här helgen fick det bli det första alternativet. Mums!
 
Rommarinerad kiwi, 2 personer
2 st kiwi
1 msk mörk rom
 
Skala kiwin och skär den i mindre bitar. Lägg i en skål, häll över rom och rör om. Låt stå kallt tills det är dags för servering. Passar utmärkt till vaniljglass eller vaniljkvarg. Supergott!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anne

Så gott det ser ut!

Svar: Tack Anne, roligt att höra :)
Anette

2016-02-21 @ 11:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
script src='https://static.blogg.se/public/js/footer.js?id=51f794629606ee413ea4b7d0' type='text/javascript'> <