Ska det vara lite olja i kaffet?

Spontant säger du kanske nej. Och jag kan inte klandra dig. Om någon hade frågat mig samma sak för bara ett halvår sedan, hade jag förmodligen skrattat rakt ut. Idag kan jag dock säga att jag nästan är beroende av en tesked olja i mitt thé eller kaffe varje morgon. Det duger inte med vilken olja som helst, utan ekologisk kallpressad kokosolja ska det vara.
 
Faktum är att kokosolja är bra till en hel del saker. Här, här och här  samt på nätet i största allmänhet hittar du massor av matnyttig information. Själv dricker jag oljan i varm dryck för att energiboosta min morgon, samt hålla matsmältningen på en bra nivå under dagen. Det funkar alldeles ypperligt för mig och jag gillar den skarpt. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
script src='https://static.blogg.se/public/js/footer.js?id=51f794629606ee413ea4b7d0' type='text/javascript'> <