Ingen behöver Cillit Bang.

De två senaste månaderna har gått i rasande fart, och en mycket efterlängtad julledighet med familjen har följts av en synnerligen intensiv jobbperiod. Här har vi anledningen till min tystnad här på bloggen. Givetvis har vi ätit lika gott och mycket som vanligt. Jag har bara inte haft inspiration att plita ner exakt vad vi har serverat på tallrikarna. Sorry. Ska försöka skärpa mig.
 
År 2014 var ett fantastiskt år på många sätt. Vi tog beslutet, min ärade sambo och jag, att helhjärtat gå in för att enbart använda oss av ekologiska råvaror. Eftersom jag är emot att slänga mat, så har vi successivt bytt ut det mesta i skafferi och kylskåp till organiskt och ekologiskt. Det känns såklart fräscht, och glädjande nog har det inte heller känts av nämnvärt i plånboken. Vårt hushållskonto ligger nu på ca 2500 SEK/månad för två personer, vin och hygienprodukter inkluderat. Gott och nyttigt leverne behöver verkligen inte kosta mer.
 
Nu, såhär i slutet av januari 2015, har jag snöat in på ytterligare en sak - onödig exponering för gift i vardagen. För några helger sedan gjorde jag mig av med alla gamla hudvårdsprodukter med minsta innehåll av parabener, mineraloljor eller silikoner. Min sminkväska är numera fylld med högkvalitativa ekologiska produkter från Une, och jag gör min egen peeling och ansiktsmask med varor från kylskåp och skafferi. Till och med den traditionsenliga deodoranten har fått hamna i källsorteringen. Mer om detta kommer i ett eget inlägg.
 
Jag är sannerligen hänförd över hur enkelt det är att giftsanera sitt hem. I städskrubben återfinns numera endast vinäger, bikarbonat, citronsaft och ättika. Grymt bra grejor för rengöring, must say! Så folks, förbered er på ett gäng kommande inlägg med fokus på naturliga produkter. En egen flik är upprättad, Organsik städning.
 
Det här kommer att bli en mycket spännande vår!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
script src='https://static.blogg.se/public/js/footer.js?id=51f794629606ee413ea4b7d0' type='text/javascript'> <