Bättre med myror i kroppen än i saften.

Just nu känns min tillvaro som en enda jädrans stor nedräkning. Till exakt vad vet jag inte, och varför kan jag inte riktigt heller förstå. Vanligtvis brukar den rastlösa sinnesstämningen uppstå när jag känner mig understimulerad, men det brukar lägga sig med hjälp av lite kreativt pyssel. Den här gången vägrar dock krypet i kroppen att ge med sig. Konstigt.
 
Kanske är det bara lite väl mycket som pågår just nu, både på jobbet och privat. Jag har svårt att känna mig tillfreds, trots att jag strukturerar och sorterar som aldrig förr. Tankarna är för många och går inte riktigt ihop, vilket oroar mig lite. Vad i hela friden är det som händer, och när ska mitt energiska lugn åter infinna sig?
 
Kanske kan jag omvandla några av de ambivalenta känslorna till något positivt, exempelvis genom att smyga in dem i min roman som fortfarande väntar att bli skriven. Det är nu bara två veckor kvar till den efterlängade skrivarretreaten i Franrike, jag längar. Bevisligen behöver jag ett brejk, och kombinationen semester och sol brukar vara gynnande för både kropp och själ. Där jag ska bo i en vecka, finns ingen lera att klafsa runt i. Det är ett som är säkert.
 
Således klagar jag ikväll, men tar nya tag och kravlar mig ut ur min navel redan imorgon. Trots allt är det ju betydligt bättre med myror i kroppen än i sommarsaften. Imorgon tänker jag blogga om olja som hudvård, kanske sittande på balkongen om vädret så tillåter. Det gäller att passa på att njuta av våren, inte minst nu när den ljuvliga häggen äntligen har börjat blomma.
 
Godnatt.
 
 
 
Det här är dag 58 i utmaningen Blogg100. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
script src='https://static.blogg.se/public/js/footer.js?id=51f794629606ee413ea4b7d0' type='text/javascript'> <