Chokladbombad och klar.

Jag är som bekant förtjust i spa. I alla dess former. För jag gillar att skämma bort mig själv. Rejält. Mitt badrumsskåp har innehållit det mesta i produktväg. Både billiga och dyra krämer. Ansiktsmasker och lotions av alla de slag. Just nu har jag dock slut på det mesta. I just badrumsskåpet.
 
Mitt skafferi däremot innehåller fortfarande många finfina ingredienser. Yoghurt är nämligen rengörande och exfolierande medan kakao innehåller antioxidanter och vitamin E. Även honung har en rengörande effekt men dessutom även återfuktande och vårdande egenskaper. Havregrynen i sin tur funkar bra som mild peeling.
 
Så ikväll har jag med enkla medel lyxat till det ordentligt. Med en ansiktsmask som verkligen inte går av för hackor. Och dessutom doftar choklad.
 
Chokladbomb med peelingeffekt, en sats för tre tillfällen (håller ca 1 vecka i kylskåpet)
1/2 dl yoghurt naturell
2 msk havregryn
1 msk kakao
1 tsk flytande honung
 
Blanda samtliga ingredienser i en skål. Smörj in ansikte och hals och låt verka i 10-15 minuter. Sätt gärna en sil över avloppet innan du sköljer bort masken. På så sätt kan du fånga upp havregrynen för att undvika att de i efterhand muteras till gröt i dina avloppsrör. Och kan således, inte bara med ren och fräsch hy utan även med ett rent samvete, fortsätta att njuta av din chokladbombade hud. Länge.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
script src='https://static.blogg.se/public/js/footer.js?id=51f794629606ee413ea4b7d0' type='text/javascript'> <