Frukostsmoothie med banan, ingefära och kanel.

Jag är ingen frukostälskare, åtminstone inte till vardags. Däremot inser jag vikten av att försöka få i sig något på morgonen, speciellt innan snön har lagt sig som en ljus matta över landskapet. Stockholm är verkligen mörkt och grådassigt just nu, vilket har en stark inverkan på mitt humör.
 
Av en slump testade jag en dag att göra smoothie på det som fanns hemma, det vill säga ingefära och banan. Med en touch av kanel blev smaken helt underbar, och är numera ett stående inslag i min vardag. Av banan blir man glad och pigg, medan ingefära och kanel håller förkylningarna borta. Ett jämnt blodsocker dämpar även mina årstidsrelaterade humörsvängningar ända fram till lunch. 
 
Med andra ord en supersmoothie att förbereda på kvällen för att sedan snabbt svepa i sig på morgonen innan det är dags att rusa till jobbet!
 
Smoothie med banan, ingefära och kanel
1 st banan
ca 2 cm bit färsk ingefära
1 msk kanel
1/2 dl turkisk yoghurt
 
Skala ingefäran och skär den och bananen i bitar. Lägg ingefära, banan, kanel och yoghurt i en smoothiemixer och kör till allt är välblandat. Häll sedan upp i glas eller skål och njut!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
script src='https://static.blogg.se/public/js/footer.js?id=51f794629606ee413ea4b7d0' type='text/javascript'> <