Jag och Job låter bilen stå idag.

Jag tror bestämt att den ljuvliga påskhelgen har givit en mer bestående effekt än vad jag vågat hoppas på. Det var på sitt sätt skönt att igår kväll komma hem till lägenheten i stan, inte minst eftersom här finns badkar och näst intill obegränsat med varmvatten. Gick isäng direkt efter nyheterna, och vaknade pigg och utvilad långt innan klockan ringde imorse. Härligt. Det var länge sen jag senast kände mig pigg en vanlig vardagsmorgon. Kan dessutom konstatera att småfåglarna sjunger vackert även i Stockholm stad.
 
Har på morgonen lämnat in bilen för däckbyte och rekond, vilket resulterade i en timmes solig promenad tillbaka till hemmet. Idag jobbar jag nämligen hemma i väntan på att Svarta pärlan ska bli klar, och passar således även på att skriva och tvätta lite nu under lunchen. Vardagslyx när det är som bäst. Det gäller att passa på när möjligheten väl bjuds.
 
Ikväll står packning på agendan. Om bara två dagar åker vi på minisemester för att njuta av den sydeuropeiska våren. Även rakning kommer att vara ett efterlängtat moment, det börjar sannerligen bli på tiden. Min haka är givetvis len och fin som vanligt, men Kungens stubb riskerar snart att börja anta samma form som den anrike Gustav Vasas. Kanske har vi lyssnat alldeles för mycket på Job Andersson och hur det var förr i världen, ty det rojalistiska skägget verkar nu visst ha blivit ett eget väsen...
 
Skose gnose på er alla!
   
 
 
 
Det här är dag 38 i utmaningen Blogg100.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
script src='https://static.blogg.se/public/js/footer.js?id=51f794629606ee413ea4b7d0' type='text/javascript'> <