När lunchen ägnas åt annat än mat.

Efter en intensiv jobbvecka och en befarad magsjuka på gång, bestämde jag mig för att jobba hemifrån idag. Ett mycket bra beslut för både mig och företaget, must say. Det känns alltid bra att rensa bort inför helgen, vilket jag sannerligen har gjort. Datorn och mobilen har varit igång sedan kl 7, och jag har i princip jobbat non-stop fram till nu. Kände mig förvånansvärt frisk idag, men såg galet glåmig ut. Passade därför på att köra snabb-spa i badrummet under lunchpausen.
 
Rörde ihop ansiktspeeling, ansiktsmask och ansiktsvattnet nedan inom loppet av fem minuter, och var därefter skinande ren i hyn efter endast ytterligare tio. Gjorde det lätt för mig med ansiktsvattnet idag, men om man vill ha en mer hållbar variant så läs här.
 
Ansiktsvatten på 5 minuter:
1 dl kranvatten
1 msk grönt thé (eller torkade örter)
 
Värm vattnet i en kopp i mikron. Lägg thé/örter i en tekula, doppa ner i vattnet. Låt dra i ca fem minuter medan vattnet svalnar. Klart!
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
script src='https://static.blogg.se/public/js/footer.js?id=51f794629606ee413ea4b7d0' type='text/javascript'> <