En god smoothiedag.

Idag har jag jobbat hemma vilket har varit både produktivt och skönt. Vi har nyligen flyttat om platserna på kontoret, och eftersom jag numera sitter i mitten av tre skrivbord har jag bett vår grymme vaktmästare/allt-i-allo att få en extra sidoskärm installerad runt min plats. Inte för att mina kollegor är otrevliga på något sätt, snarare tvärtom, utan för att få en känsla av ostördhet trots en liten gemensam yta. Skärmen har dock inte kommit ännu så jag valde att fokusera bättre vid mitt skrivbord här hemma. Påsken närmar sig med stormsteg, och jag har en del att hinna med innan ledigheten även om jag är i god fas.
 
Den stora nackdelen med att jobba hemma är att utan kollegor som håller koll på tiden glömmer jag ofta bort att ta lunch. Idag var inget undantag, så när magen väl började kurra vid ettsnåret var det något energigivande och snabbfixat som behövdes. Då finns knappast något bättre än smoothie. Den här blev verkligen jättegod.
 
Kiwismoothie, ett stort glas
1 st kiwi
1 dl turkisk yoghurt
1 msk chiafrön
 
Skala och skär kiwin i bitar. Blanda tillsammans med yoghurt och chiafrön i en mixer. Klart att njutas!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
script src='https://static.blogg.se/public/js/footer.js?id=51f794629606ee413ea4b7d0' type='text/javascript'> <