Het och varm kycklingsallad med bulgur.

Sedan helgens vegetariska Janssons frestelse, har jag kvar en halv burk kapris. Det är inget jag vanligtvis använder, men eftersom jag ogärna slänger mat vill jag givetvis inte att burkens innehåll ska bli för gammalt för att användas. I tisdags knåpade jag därför ihop det här receptet. Starkt, gott och utan några extra kryddor. Om man inte gillar het mat kan man dock snåla in lite på chilin.
 
Het kycklingsallad med bulgur, 2-3 personer
200 gram kycklingfilé
1 st färsk chili
100 gram coctailtomater (ungefär en halv låda ekologiska)
2 tsk kapris
1 burk kokosmjölk
1 dl okokt bulgur
ekologisk ruccolamix eller annan sallat
1 msk olja till stekning
 
Skär kycklingen i mindre bitar, dela tomaterna och finhacka chilin. Bryn oljan i en stekpanna med höga kanter, och förstek kycklingen ca 10 minuter. Blanda ner tomater, chili och kapris. Stek samman i några minuter till. Skaka burken med kokosmjölk och häll i stekpannan. Tillsätt bulgur och låt puttra till en tjockare sås till bulguren är mjuk, ca 10-20 minuter beroende på vad som står på bulgurpaketet.
 
Lägg salladen i skålar och toppa med kycklingsåsen. Smaklig spis!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: a n n i k a

Gott!

Svar: Ja, det här var riktigt gott! Och bra om man vill dra ner på saltet 😊 Önskar en trevlig kväll!
Anette

2015-12-16 @ 16:27:43
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
script src='https://static.blogg.se/public/js/footer.js?id=51f794629606ee413ea4b7d0' type='text/javascript'> <