Jag får äta upp det mesta just nu.

Nu blommar löken minsann rejält. För har jag bakat bröd med jäst. Ja, ni läste helt rätt. Jag har vid upprepade tillfällen, gång efter gång,  orerat kring hur långsamma jäsningsprocesser inte är min grej. Sådant som tar tid brukar för det mesta tråka ut mig rejält. Dessutom brukar jag som bekant gilla att göra om recepten efter eget tycke.  
 
I helgen fick jag dock för mig att testa något nytt. Därav bakade jag inte bara jäsbröd, utan jag använde mig rakt igenom av ett färdigt recept från Coop. Nästa gång piffar jag med all säkerhet till det med lite hackade valnötter, soltorkade tomater eller sesamfrön, men den här gången fick det bli en helt vanlig formfranska toppad med lite smakrik ost.
 
Ett gott matbröd utan större krusiduller, som faktiskt funkar helt ok som rostbröd eller till varma mackor.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
script src='https://static.blogg.se/public/js/footer.js?id=51f794629606ee413ea4b7d0' type='text/javascript'> <