Säsongens frosseri

Under dessa veckor befinner jag mig mestadels på resande fot. Både i tjänsten och privat. Därför kommer september och oktober månad att bestå av sporadiska inlägg någon till några gånger i veckan. Men håll ut. Därefter kommer jag som vanligt att bombardera bloggen med både recept och spartips ända in i juleveckan!
 
Vill nu dock passa på att flagga för rotsaker, äpplen och svamp. Det är nämligen högsäsong för dessa varor just nu till följd att både tidningar och nätet svämmar över av bra recept. Så ta er tid att botanisera lite extra i dessa innan ni ger er ut i matvaruaffärerna. För tro mig, här finns många sköna slantar att spara om man bara tar tillfället i akt att bryta ny kulinarisk mark. Svårt är det inte heller. Ty rotsaker stekta i ugnen tillsammans med valfritt protein (kyckling, lax eller varför inte en enkel förpackning bacon) toppat med lite fetaost kan knappast vara enklare. Gott är det också.
 
Säsongens råvaror är således vad jag starkt rekommenderar. Samt att verkligen njuta av den vackra hösten. Vad är ditt bästa tips den här veckan?
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
script src='https://static.blogg.se/public/js/footer.js?id=51f794629606ee413ea4b7d0' type='text/javascript'> <