Konsten att skydda sig till ett bättre pris.

Det finns vissa som struntar totalt i hudens åldrande. Ett tankesätt som i vissa fall kan vara sunt. För det är aldrig bra att bli fanatisk. Men som i andra fall är direkt hälsovådligt. Vilket såklart inte heller är bra.
 
Jag pratar naturligtvis om det här med att använda solkräm. Alltid. Således inte bara på sommaren när solens strålar emellanåt gör huden rödrosigt påmind om att fara och färde måhända är på tapeten. Oh nej. Skydd mot strålning är högst väsentligt året om. Det är inte bara solen som är boven i vår moderna värld.
 
För även vardagliga bruksmedel såsom datorn och mobilen arbetar nämligen i tysthet för att kräva sitt. För att inte tala om bilens AC. Vilken nöter kraftigt på hudens elasticitet. Efter en dag på kontoret eller i bilen blir man helt enkelt ofta torr i ansiktet. I allafall blir det så för mig. Därför använder jag alltid produkter med solskyddsfaktor. Året om. Det hjälper. Min ansiktsmimik försvagas inte längre när eftermiddagen kommer. Huden slipper torka ut i onödan. Ett stramt leende är faktiskt inte riktigt trevligt. Vare sig för givaren eller mottagaren.
 
Speciellt sommarens solkräm kan dessvärre ibland vara dyr. Ofta jättedyr. Även om en flaska räcker för hela säsongen. Jag är dock inte speciellt förtjust i att betala mer än vad nöden kräver. Således handlar jag därför sällan solkräm i min vanliga butik. När det är dags att bunkra upp brukar jag istället besöka någon riktigt billig affär. Lågprisvarianten. Av det slag som brukar vara etablerad vid större köpcenter. För även här erbjuds garanterat exakt samma produkter. Men ofta till halva priset. Konstigt nog.
 
De här två godingarna handlade jag i början av juni för endast 50 SEK styck.På just en lågprisbutik. Igår hittade jag dem båda i city för 119 respektive 139 kronor styck. Samma märken. Samma varor. Den enda skillnaden så vitt jag kan se är storleken på hålet i min plånbok. Och med det känner jag mig synnerligen nöjd. Och väl skyddad.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
script src='https://static.blogg.se/public/js/footer.js?id=51f794629606ee413ea4b7d0' type='text/javascript'> <